Buiten Budgettaire Route
Wat is de Buiten Budgettaire Route
Doel BBR
Het doel van de BBR is tweeledig:
- Hulp beschikbaar stellen aan de jeugdigen en gezinnen die acute zorg nodig hebben en voor wie geen hulp binnen de reguliere financiering (of het reguliere aanbod) beschikbaar is.
- Toewerken naar een duurzame vermindering van de inzet van niet-gecontracteerd aanbod en daartoe het gecontracteerde aanbod zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de behoefte aan jeugdhulp.
Aanvraagformulier
Een BBR-aanvraag kan worden ingediend via het online aanvraagformulier. Een aanvraag mag alleen ingediend worden door een verwijzer van het lokale jeugdteam of van de Gecertificeerde Instellingen (GI’s).
Eenduidig kader
Om in aanmerking te komen voor financiering via de BBR worden er voorwaarden gesteld. Deze voorwaarden zijn te vinden in het eenduidig kader opgesteld door de deelnemende gemeenten. De aanvraag voor de BBR zal worden behandeld door het BBR-team.
BBR Hulppagina
Bijlagen behorend bij het aanvraagformulier BBR:
Handreiking taken rollen en verantwoordelijkheden passend onderwijs jeugdhulp
Contact
Van maandag t/m donderdag kan er contact gezocht worden met het BBR-team.
De servicedesk van het BBR-team is telefonisch bereikbaar via 071 – 523 90 95 op:
–> Maandag en donderdag tussen 09.30-12.00
–> Dinsdag en woensdag tussen 09.30-12.00 en 13.00-14.30 uur
Of per mail via: bbr@so-zorghollandrijnland.nl
Voor consultatie en advies is er de mogelijkheid om telefonisch contact te zoeken via 071 – 523 90 95 met een zorgbemiddelaar:
–> Iedere maandag tussen 12.30- 15.00
–> Iedere donderdag tussen 12.30- 15.00
Daarbuiten kan per mail een afspraak worden ingepland via bbr@so-zorghollandrijnland.nl
Vervallen van BBR-vergaderingen en verminderde bereikbaarheid gedurende de feestdagen
Rondom de feestdagen zijn er wijzigingen in bereikbaarheid en zullen er minder BBR-vergaderingen plaatsvinden dan gebruikelijk.
Hieronder volgt meer informatie.
Vergaderingen
Op maandag 22 december gaat de BBR-vergadering WEL door.
Als de aanvraag binnen is vóór woensdag 17 december 16:00 uur, zal deze nog besproken worden tijdens het overleg van maandag 22 december.
Op onderstaande data zal er GEEN vergadering plaatsvinden:
- Donderdag 25 december
- Maandag 29 december
- Donderdag 1 januari
- Maandag 5 januari
Alle aanvragen ingediend na woensdag 17-12 16.00 en maandag 5 januari vóór 16.00 zullen besproken worden tijdens het overleg van donderdag 8 januari.
Vanaf donderdag 8 januari wordt de gebruikelijke frequentie van vergaderen weer opgepakt.
Let op: Uiteraard is er in een crisissituatie iemand aanwezig bij ons die deze zal oppakken.
Consult en advies zorgbemiddelaars
22-12 is de zorgbemiddelaar bereikbaar voor consult- en advies.
25-12, 29-12 en 1-1 komt het bel-spreekuur voor consult en advies te vervallen.
Bereikbaarheid Servicedesk BBR
In de periode van 29-12 en 2-1 is de Servicedesk gesloten. Enkel in het geval van crisissituaties zijn zij bereikbaar.