skip to Main Content

Aandacht voor de productieverantwoording

Begin december 2023 heeft u een brief ontvangen met informatie over de productieverantwoording 2023. Graag lichten we het proces aan u toe:

Voor de productieverantwoording wordt een onderscheid gemaakt naar een omzet € 125.000,- of een omzet lager dan € 125.000,-:

  • >125k moet u in oversteenstemming met het Algemeen Accountantsprotocol Financiële Productieverantwoording Jeugdwet 2023 handelen;
  • <125k handelen wij met een bestedingsverklaring af.


Als het goed is heeft U voor 25 februari 2024 doorgegeven welke verantwoordingslijn u heeft gekozen voor 2023.

De productieverantwoording bouwt u op uit uw zorgadministratie. Wij adviseren u om de zorgadministratie 2023 aan te laten sluiten op uw financiële administratie 2023. Dit voorkomt gedoe in de controle en verlaagt de administratieve last aan onze kant en aan uw kant.

De voorlopige productieverantwoording diende voor 1 maart 2024 bij ons binnen te zijn. De definitieve productieverantwoording ( en ook een controleverklaring van uw accountant) dient vóór 1 april 2024 bij ons binnen te zijn.

Bij afwijkingen (blijkend uit onze controle) vragen wij een gedetailleerde BSN lijst bij u op ten behoeve van de (interne) controle. Als er een omzet is van < 125k zal onze accountant nog een steekproef trekken om bij u de prestatielevering vast te stellen. Om de prestatielevering bij u te toetsen zullen de volgende zaken worden opgevraagd: een geldige verwijzing, behandelplan, geregistreerde (behandel)activiteiten die u heeft uitgevoerd en urenregistratie die aansluit op de facturatie. Gemeenten stellen per 2024 striktere eisen en voorwaarden aan begroten en verantwoorden. Let op: per 1 april 2024 sluiten onze boeken en kunnen geen facturen meer worden verwerkt over 2023.

Heeft u vragen of loopt u tegen problemen aan, neem dan contact op met uw contractmanager, we helpen u graag.

Back To Top

Serviceorganisatie Zorg Holland Rijnland is in de periode van 23-12-2024 tot 3-1-2025 minder bereikbaar.

Op 25-12, 26-12 en 1-1 zijn wij ivm de feestdagen gesloten.

De algemene Servicedesk is buiten onze sluitingsdagen bereikbaar op:

  • T: 071 523 9030
  • Openingstijden: ma, di, wo en do |tijden: 09.30-12.00 en 13.00-14.30
    Tussentijds kan er altijd per mail een vraag gesteld worden: jeugdhulp@so-zorghollandrijnland.nl

I.v.m. de migratie naar een nieuw systeem voor het berichtenverkeer is er een freeze-periode ingesteld vanaf 3 januari. Jeugdhulpaanbieders zijn hier per brief over geïnformeerd.

Mochten er toch nog vragen zijn dan kunnen deze gesteld worden via: jeugdhulp@so-zorghollandrijnland.nl

De Servicedesk BBR is buiten onze sluitingsdagen bereikbaar op:

  • T: 071-5239095
  • Openingstijden: Ma en do 09:30-12:00 uur, di en wo 09:30-12:00 en 13:00-14:30 uur
  • Tussentijds kan er altijd per mail een vraag gesteld worden: bbr@so-zorghollandrijnland.nl

Consult en advies:

  • In deze periode is de zorgbemiddelaar niet bereikbaar voor consult en advies.
  • Per mail kan een vraag gesteld worden welke na deze periode opgepakt zal worden.
  • Voor consult en advies mail: bbr@so-zorghollandrijnland.nl

BBR-vergaderingen:

  • De BBR-vergadering zal in deze periode alleen op 23-12 plaatsvinden.

Namens Serviceorganisatie Zorg Holland Rijnland en het BBR-team wensen wij u fijne feestdagen!

Ga naar de inhoud