skip to Main Content

Bestuurlijke bijeenkomst integrale aanpak wachttijden

Een belangrijke prioriteit van de samenwerkende gemeenten in Holland Rijnland is om de wachttijden terug te dringen. Op 25 mei jl. heeft een eerste bestuurlijke bijeenkomst plaatsgevonden met bestuurders van diverse gecontracteerde aanbieders, toegangsteams, Gecertificeerde Instellingen en gemeenten. Aan de hand van een praatplaat, opgesteld door het Ondersteuningsteam Zorg voor de Jeugd, zijn knelpunten en actielijnen besproken en aangevuld door de deelnemers. Dit vormt de basis voor de integrale wachttijden aanpak.

Tijdens de bijeenkomst was te zien dat er veel energie is bij de deelnemers om met de aanpak wachttijden aan de slag te gaan. Samenwerken kwam hierbij als belangrijk speerpunt naar voren. Jeugdhulpaanbieders, Gecertificeerde Instellingen en de gemeentelijke toegangsteams willen graag meedenken en meedoen in het vervolgtraject, onder voorbehoud dat er écht iets gedaan wordt.

Hoe nu verder?

Samen met de betrokken partijen, maar ook andere belangrijke ketenpartners, zoals huisartsen en het onderwijs, wordt aan de hand van de actielijnen praktisch aan de slag gegaan. Hun expertise is de basis om knelpunten in de in-, door- en uitstroom binnen de jeugdhulpketen zo snel mogelijk aan te pakken. Er is een voorlopige bestuurlijke kerngroep samengesteld, die besluit over wat de komende periode als eerste aangepakt wordt, en stuurt op de uitwerking en voortgang van de verschillende acties. Over de wijze van afstemming en samenwerking met de regiegroep onderwijs van de Samenwerkingsverbanden passend onderwijs wordt nog nagedacht. Het doel is om succesvolle pilots uit te rollen over de gehele regio Holland Rijnland, waarbij de uitdrukkelijke wens van de betrokken partijen is om naast pilots met effect op de korte termijn, ook een meer gedurfde pilot op te zetten waar we buiten het bestaande systeem vernieuwing en verbetering proberen te ontwikkelen.

Aan de slag!

De organisatie staat en er is veel energie en enthousiasme in het veld. Het is nu een kwestie van samen mogelijk oplossingen uitproberen in de dagelijkse praktijk waardoor gezinnen, jongeren en kinderen zo snel mogelijk op een goede manier worden geholpen. Ideeën voor mogelijke pilots die hieraan bijdragen, kunnen worden aangemeld bij Irene Oosting (i.oosting@katwijk.nl, 06-34317508) en/of Herma Kip (h.kip@katwijk.nl, 06-12052723).

Back To Top

Serviceorganisatie Zorg Holland Rijnland is in de periode van 23-12-2024 tot 3-1-2025 minder bereikbaar.

Op 25-12, 26-12 en 1-1 zijn wij ivm de feestdagen gesloten.

De algemene Servicedesk is buiten onze sluitingsdagen bereikbaar op:

  • T: 071 523 9030
  • Openingstijden: ma, di, wo en do |tijden: 09.30-12.00 en 13.00-14.30
    Tussentijds kan er altijd per mail een vraag gesteld worden: jeugdhulp@so-zorghollandrijnland.nl

I.v.m. de migratie naar een nieuw systeem voor het berichtenverkeer is er een freeze-periode ingesteld vanaf 3 januari. Jeugdhulpaanbieders zijn hier per brief over geïnformeerd.

Mochten er toch nog vragen zijn dan kunnen deze gesteld worden via: jeugdhulp@so-zorghollandrijnland.nl

De Servicedesk BBR is buiten onze sluitingsdagen bereikbaar op:

  • T: 071-5239095
  • Openingstijden: Ma en do 09:30-12:00 uur, di en wo 09:30-12:00 en 13:00-14:30 uur
  • Tussentijds kan er altijd per mail een vraag gesteld worden: bbr@so-zorghollandrijnland.nl

Consult en advies:

  • In deze periode is de zorgbemiddelaar niet bereikbaar voor consult en advies.
  • Per mail kan een vraag gesteld worden welke na deze periode opgepakt zal worden.
  • Voor consult en advies mail: bbr@so-zorghollandrijnland.nl

BBR-vergaderingen:

  • De BBR-vergadering zal in deze periode alleen op 23-12 plaatsvinden.

Namens Serviceorganisatie Zorg Holland Rijnland en het BBR-team wensen wij u fijne feestdagen!

Ga naar de inhoud